De Victoria Falls

25 september 2016 - Victoria Falls, Zimbabwe

Vandaag gaan we er naartoe. ..De Victoria Falls. We hebben gehoord dat je vroeg moet gaan dus om 7 uur zitten we aan het ontbijt en de lodge heeft een taxi besteld om 7.45u. Het wordt wat later maar rond 8 u zijn we er toch. We hadden een enorme rij verwacht maar we kunnen zo door. Als Nederlander krijgen we ook nog korting. Het zal wel het 1 of andere verdrag zijn tussen de landen. En dan kom je bij de watervallen. We wisten dat ze in deze tijd van jaar niet zeer indrukwekken zouden zijn omdat de regentijd nog moet komen en het erg droog is nu. Eerst zien we een aparte strook en daarna komt het echte werk. Grote massa 's water storten zich naar beneden en vooral in een bocht komen 2 stromen water bij elkaar en valt er een geweldige plons water omlaag. Naar mate de dag vordert en het warmer wordt gaat het overall "regenen". Opgestegen damp valt als motregen naar beneden. We lopen de Hele waterval af en blijven overal uitgebreid staan. Achter de watervallen heeft zich door de regen een waar regenwoud gevormd waar je ook kunt wandelen. Je kunt de watervallen ook van opzij bekijken en er staat een groot standbeeld van David Livingstone. Ik wil de hele waterval nog een keer zien dus het is dik 13 u als we buiten staan. We gaan nog naar de brug die over de watervallen ligt en de grens vormt met Zambia. Je wordt constant aangesproken door mannen die houten big 5's aanbieden . Heel moeilijk vind ik dat maar wel valt op dat ze eerst die fröbelwerkjes aanbieden en pas na 3x "nee" beginnen over kinderen en honger . We kopen een ijsje en gaan op weg om 2 restaurants te bekijken fie de lodge heeft aanbevolen. We lopen langs een winkel met hele lelijke koelkastmagneten. Gisteren stond er een man die korting bood op 3 stuks. Nu was er een meisje maar na enig soebatten ging de deal door. Het was best nog een eind lopen naar de restaurants dus we gingen naar een taxi.. De chauffeur bracht ons naar een chique resort buiten de stad. Daar moesten we niet zijn. Het andere adres was nog verder weg. We besloten in het guest house te gaan eten en begonnen aan de terugreis. Het is verder dan we dachten en het is dik 40 gr. Er komt een busje van een reisorganisatie langs en nadat we hem hebben aangehouden wil de chauffeur ons wel weg brengen. ( tegen een vergoeding maar dat hoeft niet). Mijn rug is na die hele dag in de bush van afgelopen dagen helemaal van slag, zelfs na 3 shotjes. Ik ga lekker op bed.
George raakt intussen aan de Praat met 2 Amerikanen, die hem bezig zien met Ebbeltje. George vertelt het verhaal en de Amerikanen vragen of zij Ebbeltje ook mee kunnen krijgen.
Later raken we aan de Praat met die mensen en dan wordt het nog heel gezellig.
We checken vast online in maar ik kan niet naar mijn email om boarding passen te printen. Het personeel van de lodge weet er ook geen raad mee. Als ik wil inloggen krijg ik de melding dat ik al ingelogd ben maar als ik een site intik krijg ik de melding dat de webpagina niet kan worden geopend.
Koffers inpakken dan maar en dan beginnen we aan de laatste nacht in Afrika

1. Marianne:
    26 september 2016
    Spectaculair! Geniet van je laatste nacht daar en hele goeie terugreis!
  2. Ynn:
    26 september 2016
    Mijn commentaar zal wel als mosterd na de maaltijd komen maar vooruit: je kunt een screenshot maken van je boarding pass, niks printen!
    Goeie reis terug lieverds.
  3. Pauline:
    26 september 2016
    Goede reis naar huis morgen en bedankt dat we op afstand mee konden genieten!