Naar huis

26 september 2016 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Tja, en dan is de vakantie voorbij en moeten we naar huis. Wat een reis is dit geweest. Mijn hele leven naaar uitgekeken en het heeft aan alle verwachtingen voldaan. Prachtig landschap, schitterende dieren en aardige, opgewekte mensen ondanks het feit dat velen het niet makkelijk hebben. Hoe krom moet het gevoel dan zijn als je thuis niets hebt en 's avonds mensen in resorts lekker eten serveert.
Toen we gisteren de Victoria Falls hadden gezien had ik al zoiets van "oké, alles gezien, alles beleefd, laten we nu maar naar huis gaan."
We hebben gisteren al ingecheckt maar door problemen met de wifi in het guest house kunnen we geen boardingkaarten printen.
We worden om 10u opgehaald dus is er geen reden om vroeg op te staan. Maar na zolang vroeg opstaan worden we toch vroeg wakker en zitten om 7u aan het ontbijt.
Eenmaal op de luchthaven gaat alles volgens plan.We vliegen met South African Airways naar Johannesburg. Na deze ervaring zullen we een eventuele volgende keer met een gerust hart met een Afrikaanse luchtvaartmaatschappij vliegen.
We zijn tegen half 4 in Johannesburg maar er komen geen koffers op de band voorbij. Dit terwijl de stewardess speciaal gevraagd heeft of dit moest of dat de koffers naar Amsterdam moesten. Een behulpzame meneer verzekert ons dat alles in orde komt en dat onze koffers in Amsterdam op de band zullen liggen.
Nu hebben we een paar uur om stuk te slaan want onze vlucht naar Amsterdam vertrekt pas om 23.15u
Na wat winkeltjes kijken gaan we bij een etensgelegenheid zitten, bestellen wat te drinken en vragen naar of ze er bezwaar tegen hebben als we een spelletje spelen. We spelen een paar spelletjes SkipBo en het personeel heeft er plezier in.
Dan is het tijd om te gaan. Bij het fouilleren voelt de beveiligingsdame de catheter op mijn rug en vraagt wat dat is. Dat is voor het eerst!
.De vlucht is vooral lang en slapen lukt niet best.
De volgende dag om half 1 's middags zijn we thuis.

Hiermee komt ook een einde aan deze blog. Iedereen bedankt voor het lezen en voor alle leuke reacties.
Wie weet komt er nog eeens een andere blog in de toekomst

1. Pauline:
    27 september 2016
    Welkom thuis en kom eerst maar bij van alle indrukken. En wat zal het eigen bed weer heerlijk zijn!!
  2. Mieke pirard:
    27 september 2016
    Gelukkig weer heelhuids thuis!!
    Lekker in eigen bedje slapen en nog lang nagenieten!!!!!
  3. Ynn:
    27 september 2016
    Wat fijn dat deze reis aan je verwachtingen beantwoord heeft. Volgende reis samen, Anneke!
  4. Marijke:
    28 september 2016
    Fijn dat jullie weer gezond thuis zijn.Een reis waar ik ook van genoten heb.Bedankt Anneke
  5. Ria Mol:
    28 september 2016
    Welkom thuis! Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt. Da's lang nagenieten.
  6. JOOP en Mieke Raes:
    Welkom in ons kikkerland
    Wat hebben jullie een mooie reis gemaakt en wij hebben mogen mee genieten van jullie geweldige ervaringen
    We kijek alweer uit naar je foto album
    Gr liefs Joop en Mieke
  7. MARIUS:
    28 september 2016
    Welkom thuis. Wij hebben mee genoten van deze prachtige reis. Groet Jenny & Marius
  8. Ria siegmund:
    28 september 2016
    Geen hemelbed, maar weer lekker je eigen bed. Je kunt nog heel lang nagenieten van zo'n prachtige reis.
    Welkom thuis
  9. Mieke Schrauwen:
    4 oktober 2016
    hallo Anneke en George
    Fijn dat jullie weer thuis zijn en hebben genoten van de reis.
    Wij zijn ook net thuis van6 weken camperen Ga nu op mijn gemakkie al je verslagen lezen
    Moet prachtig geweest zijn