Sesriem Canyon

4 september 2016

Vandaag doen we rustig aan. Een beetje bijkomen van al het gereis en alle nieuwe impulsen. Dus het "do not disturb"-bordje op de deur en luieren. Toen ging om 8.10u de telefoon. Of het goed met ons ging en of we nog kwamen ontbijten? Bleek vannacht de zomertijd hier te zijn ingegaan. Het was dus 9.10u. O ja, ze hebben het gisteren verteld over die zomertijd maar we zijn het vergeten. Dus ontbijten in een lege eetzaal waar het personeel massaal loopt te wachten tot we klaar zijn.
Daarna op weg naar Sesriem voor een nieuwe autoband. Onderweg genoten van het ruige landschap, droog maar mooi vanwege de rode gloed van het gesteente. Veel bergen zien eruit alsof een gigantische grijper een hoop puin heeft opgepakt en het van grote hoogte weer heeft laten vallen. Aan de bomen zie je ontluikend groen en witte bloesem. In de verte al de rode duinen van Sossusvlei.
Onderweg werden we getrakteerd op 4 sabelantilopen, die langs de weg renden. Een vrij zeldzame diersoort en dan nog wel 4.
In Sesriem was de nieuwe band geen probleem en even later zat hij er al onder.
Vervolgens zijn we naar de toegangspoort van Namib Naukluft park gereden en het een toegangsbewijs voor vandaag en morgen gekocht. Toen naar Sesriem Canyon gereden.
Een kloof van 1km. lang en 30 km. diep. Mooi en goed te doen in de warmte, het was vandaag 37°
Na een ijsje terug naar de lodge, lekker even zwemmen en straks weer het diner.
Morgen vroeg op om een vleug van de zonsopgang bij Sossusvlei mee te maken

1. Ria Mol:
    4 september 2016
    wat n aparte boom is dat. Gaat het goed met de nieuwe camera?
  2. Els en Lex:
    4 september 2016
    Wij genieten volop van jullie verhalen... heel humoristisch ook!,
  3. Marianne:
    Klinkt allemaal goed!
  4. Mieke pirard:
    4 september 2016
    Ja, heel humoristisch; lijkt wel cabaret het verhaal over de tijd telkens! Ik heb er erg om moeten lachen....dan staat de tijd bij, blijkt ie weer niet goed! Heb je nog wel zin om telkens een verhaal te schrijven na al die avonturen?
  5. MARIUS:
    Top! Mooi verslag. groet J&M
  6. JOOP en Mieke Raes:
    5 september 2016
    Genieten!!!!!van jullie verhalen avontuur ten top
  7. Anneke Siegmund-van Dijck:
    5 september 2016
    Dank voor de complimenten. Ik vind het erg leuk om de verhalen te schrijven.
    In die boom woonden een heleboel vinkjes, Ria, die bult is een nest, een soirt commune. George heeft vandazg iets met de camera gedaan waardoir hij steeds een rare melding krijgt. De gebruiksaanwijzing geeft geen oplossing dus misschien is er nog online hulp nodig. Hoor net dat het opgelost is.
    Oja...en Marius..dat met dat hemelbed is gelukt!