Swakopmund

7 september 2016

Gisteren hadden we een leuke uitsmijter. Bij de drinkplaats stonden 6 spiesbokken (ik weet het...eerst noemde ik hen sabelantilopen, daarna, terwijl ik de goede naam al wist, noemde ik hen springbokken maar het zijn dus spiesbokken) en even later liep er 1 vlak langs ons balkon. Dat hebben dan toch meegemaakt.
Vanochtend waren we weer vroeg op.5.15u de wekker, 6u ontbijt en op pad naar Swakopmund. Het was een lange weg over slecht wegdek. Onderweg zagen we 3 springbokken (nu echt!!) en een struisvogel. We zijn gestopt bij Solitaire, een gehucht waar je kunt tanken en waar je volgens velen op Internet de allerlekkerste appeltaart kunt eten. Dat hebben we dan ook gedaan en het was heerlijk. Bij Solitaire zagen we 2 beestjes, waarvan we eerst dachten dat het stokstaartjes waren maar later hebben we besloten dat het een soort eekhoorns waren want ze hadden een pluimstaart en dat hebben stokstaartjes niet. Bovendien waren deze beestjes erg klein.
we zijn verder gereden door een woest berglandschap en een kale woestijn. Het wegdek was erg slecht, zoals zo'n wasbordje bij de stoplichten maar dan de hele weg. Toen we weer in een wat meer bewoonde wereld kwamen lag er plotseling een stuk asfalt. Helaas kwam er niet al te lang daarna alweer het gebruikelijke wegdek. Bij Walvisbaai werd de weg definitief van asfalt. Walvisbaai leek ons erg ongezellig. We hebben een stuk rondgereden maar besloten door te gaan naar Swakopmund.
Het guesthouse is gezellig, modern ingericht, wel even wennen na zo'n kasteel. Aardige eigenaresse en snelle wifi op de kamer! Na een kop thee zijn we het stadje gaan verkennen. Heel erg Duits, tot straatnaamborden en namen van restaurants toe. We moesten een toegangspermit kopen om de welwitschia (= een aparte plantensoort die alleen hier groeit) plains te gaan bekijken morgen maar die instantie was net gesloten.
We hebben nog wat rondgewandeld en gegeten in een gezellige pub. We gaan niet te laat slapen want morgen gaan we bijtijds op living desert tour. Daarover morgen meer!

1. Pauline:
    7 september 2016
    Heel erg leuk om jullie zo te kunnen volgen !
  2. Marjolein:
    11 september 2016
    Ik ga voortaan eerst googlen om te kijken hoe een sabelantilope, springbok, spiesbok of struisvogel (grapje) er uit zien.... Wat fantastisch allemaal!!