dag 2 Windhoek

2 september 2016 - Windhoek, Namibië

Vandaag weer met enige paniek begonnen. We dachten dat we om half 11 zouden vertrekken maar dat bleek half 10. Dus toch nog haasten en geen tijd voor ontbijt. Ons werd wel aangeboden dat we kostenloos business class konden reizen. We vertrouwden het voor geen cent maar het bleek echt waar. Luxe stoelen met veel beenruimte. Om 10u. kwam de bemanning al langs met champagne en wijn en een warme lunch. Ik nam zalm, kip. In Windhoek onze huurauto opgehaald bij avis. We kregen toch een 4x4, een Nissan x-trail. Links rijden is even wennen maar het ging goed. We zijn naar ons guesthouse gereden en nadat we ons hadden geïnstalleerd zijn we de stad ingereden. Dat viel tegen..Windhoek bleek een lawaaierige stad. Eerst Namib dollars gepind, is ook wennen. 1000 dollar is niks. We hebben de belangrijkste bezienswaardigheden bekeken en hebben boodschappen gedaan. Daarmee was het gepinde geld al ver op. Daarna terug maar het guesthouse voor een ontmoeting met de contactpersoon van het reisbureau. Leuk meisje en ze had aardig wat handige tips. Ze is dochter van een Zuid Afrikaanse vader en een Namibische moeder. Terug op onze kamer hadden we wat moeite met het aangekochte simkaartje en beltegoed maar het is gelukt. We hebben in het guesthouse gegeten omdat we morgen bijtijds op pad willen naar de Namib woestijn. George heeft kennis gemaakt met kuduvlees, ik heb het vegetarisch gehouden. Lekker gegeten met goed gevulde glazen wijn. Nog even lezen en daarna slapen. Morgen een mooie reis voor de boeg