Naar Le Mirage

3 september 2016

Vandaag zijn we lekker goed begonnen. De wekker op 6.30u. We gingen ervan uit dat de telefoons zelf de tijd hadden aangepast. Dat was niet zo. Toen we gedoucht en aangekleed waren bleek het nog geen 6u. We besloten vóór de drukte op de weg naar de stad te rijden om geld te pinnen. Daarna ontbeten en op pad. Bij het verlaten van Windhoek kwamen we langs Jaspersstraat.(aaahhh) Vóór 9u hadden we ons eerste wild gespot. Troepjes bavianen met kleintjes (aaahhhhh) langs de weg.

Na een uurtje hield de geasfalteerde weg op. Gravel dus... nou ja... keien.... wie schreef op internet dat het goed te doen was op die wegen? Tegen 12u hoorden we een knal en jawel hoor.... lekke band. We waren in de buurt van een dorp... nou ja... nederzetting. Meteen kwamen dorpsbewoners aangesteld om te helpen met het verwisselen van de band. George wilde dat niet maar ze waren vasthoudend (letterlijk ). We hadden weinig kleingeld om te geven en het gegevene werd niet geaccepteerd. Wij zijn doorgereden en hebben met Avis gebeld. Leve het simkaartje.

Ze adviseerden om een nieuwe band te kopen. Nee, niet repareren..een nieuwe. We besloten door te rijden want waar we op dat  moment waren was helemaal niks. Na een poos gestopt om een broodje te eten. Door de warmte was ieder nieuw hapje alweer uitgedroogd tegen de tijd dat je het vorige verwerkt had. Aan plasticreductie doen ze hier ook niet. Ieder plakje kaas zit volledig gesealed in plastic.

Na een hele tijd zijn we aangekomen op de volgende bestemming. Het was een lange dag want we konden niet veel sneller rijden dan 60 km per uur.

Al met al een heftige dag maar bij aankomst was de ellende snel vergeten. We zijn in een luxeoord beland en blijven hier de komende 4 dagen. Diner met 5 gangen en Afrikaanse zang en dans als toetje.

Op de foto's kunnen jullie zien waar we nu gaan slapen

1. MARIUS:
    4 september 2016
    Avontuurlijk lijkt me nu al zachtjes uitgedrukt. Als je de juiste banden hebt gevonden, dan zou ik meteen maar een voorraadje meenemen. Maar goed, als je na zo'n rit en na goed eten en drinken in zo'n bed belandt dan ben je de spierpijn en alle eventuele "ellende" rap vergeten lijkt me:-) groetjes M&J
  2. MARIUS:
    4 september 2016
    Wat 'n bed. Ik zou het wel weten:-)
    Marius
  3. Cees:
    4 september 2016
    Een lekke band vlak bij een nederzetting? Het kan haast geen toeval zijn. Is gewoon een bijverdienste van de bewoners daar. Gelukkig allemaal goed afgelopen. Pfffft! Hemelbed ziet er wel fantastisch uit! Daar moeten jullie wel heel lekker in geslapen hebben.
  4. Ria siegmund:
    Heerlijk avontuur genieten maar!! Groetjes ook van Theo Ria