Buffalo Core area

19 september 2016 - DIvundu, Namibië

Op aanraden van een jong Nederlans stel gaan we naar Buffalo park.
Het is een klein park. In een smoezelig kantoortje met een roestige archiefkast en dito safe zit een onberispelijk geklede dame om de permits te verstrekken. Op de vraag of ze kleingeld heeft als wisselgeld zegt ze ; zoals alle anderen dat ze zal kijken en komt met papiergeld terug. Hoe kun je fooien geven als er nergens kleingeld is?
In het park is het maar goed dat we een 4x4 hebben want het is erg zanderig. We zien veel kudu's en impala's maar ook aardvarkens met kleintjes (Pumba!)
Op een bepaald moment kijk ik opzij en daar staat in de bosjes, op nog geen 2 meter afstand, een prachtige kudu-bok. Mijn raampje is open dus ik zou hem zomaar kunnen aanraken. Hij staart me aan met zijn mooie ogen en hij heeft indrukwekkend gedraaide horens. Even verderop staat zijn zoon en als die het pad oversteekt gaat hij er achteraan.
We zien natuurlijk een behoorlijk aantal buffels omringd door vogeltjes die hun vacht schoonhouden. Ook zien we eindelijk een aantal sabelantilopen, nu echt. Ook heel mooi.
We zien nog 2 kleine aapjes en ander klein spul. Als we alweer op weg zijn naar de uitgang duiken er opeens een paar olifanten op uit het struikgewas. Daarna blijven ze komen. Uiteindelijk tellen we er 15, in allerlei maten maar niet zo klein als die van vorige week.
Na de lunch gaan we met een begeleide game drive mee. Ook nu een groot aantal dieren: zebra's met jongen; kudu's, sesebees, impala's, rietbokken enz. Ook apen. Veel bavianen en een klein aapje wat door de gids "woestijnaap" wordt genoemd. Ze doen heel stoer door op hun achterpoten te gaan staan een zo een beetje te gaan pronken.
In dit gebied is het landschap heel anders dan in midden- en west-Namibie. Door de aanwezigheid van 4 rivieren is het hier veel groener. Prachtige bomen met paarse bloesem en in dit park een baobab-boom met een gigantische omvang (ik lees later dat dat 45m. kan worden). De gids zegt dat de boom 800 jaar oud is.
op een open plek bij het water mogen we uit de auto, raar idee aangezien hier ook leeuwen en luipaarden rondlopen, al zie je ze niet.
bij het water ligt een krokodil van serieus formaat en na enig zoeken zien we nijlpaarden neuzen, -oortjes en -konten boven het wateroppervlak. Verder ook weer veel soorten antilopen, apen en olifanten.
Op de terugweg zien we een struisvogel-echtpaar met jongen. Ik tel er 11 en vraag de gids of de moeder al die eieren tegelijk legt, een hele prestatie als je weet hoe groot die eieren zijn. Maar dat is niet het geval maar toch wel dag na dag, elke dag zo'n groot ding naar buiten persen dus! De gids vertelt dat het er 13 waren maar dat er 2 waarschijnlijk door jakhalzen opgegeten zijn.
Geen sundowner deze keer, niet heel erg.
Bij het diner krijg ik deze keer een stuk zwartgeblakerde wrap...dat heb ik maar niet opgegeten.
Morgen rijden we door Bwabwata park naar de andere kant.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl