De eerste self drive safari

14 september 2016 - Okaukuejo, Namibië

Na het ontbijt gaan we op weg naar Etosha National Park. Over asfalt, heerlijk. Gisteren hebben we trouwens ook een behoorlijk stuk asfalt gehad. Echt een verademing na al die wasbordjes en keien. Bij het park is weer een animal desease controle. Het handschoenen vakje moet open. Ze vragen of we wapens bij ons hebben en de kofferbak moet open. In een kantoortje wil een mevrouw onze paspoorten zien, we moeten een permit kopen en we mogen door.
Vrijwel meteen staan de eerste dieren op de weg. Een groepje van 20 impala's, oh nee...19, want die ene is gisteren. ....
Okaukuejo is een restcamp waar je kunt tanken, boodschappen doen en iets eten of drinken.
Eenmaal daar voorbij kwamen we al snel bij de eerste drinkplaats, waar de meeste dieren zich ophouden. Daar was het één grote verzameling van kudu's, springbokken, spiesbokken, zebra's, gnoes, giraffes en daar tussenin liepen 2 mannetjesleeuwen. Geweldig!. Zoveel bij elkaar.
We wilden vandaag de westkant van het park doen en morgen en overmorgen de oostkant. De wegen aan de westkant waren erg slecht en we zijn een paar keer omgekeerd. Wel zagen we nog een drinkplaats met een heleboel van de boven beschreven dieren en we kwamen langs een plek waar 2 wilde honden een springbok aan het eten waren. Op een afstandje zat een troepje gieren braaf op hun beurt te wachten. Als ze te dichtbij kwamen gaf de hond een grauw en trokken ze zich terug. Ook zagen we een grotendeels opgegeten giraf liggen, alleen zijn geraamte en vel lagen er nog. We vroegen ons af welk beest een giraf aanvalt maar misschien was hij oud of ziek.
Terug in Okaukuejo kwamen we onze Engelse vriend tegen. Ze waren net aangekomen maar logeerden ergens anders.
Om half 6 zijn we het park uitgereden met de overtuiging dat we geen betaalde game drive hoeven te doen. We kunnen het prima zelf.
Nu eens kijken wat er vanavond op het menu staat.

1. Pauline:
    14 september 2016
    Als dit avontuur voorbij is zijn jullie aan vakantie toe om bij te komen van alle indrukken! Geniet lekker verder.
  2. Ynn:
    14 september 2016
    Flauw hoor dat ik niet mee mocht!:'(
  3. Ynn:
    15 september 2016
    Hoi hoi!!!
  4. Marijke:
    16 september 2016
    Lees alles met plezier hoor George. Vind die grote temperatuurs verschillen zo vreemd. Moet je hier komen. 31gr.
  5. Anneke Siegmund-van Dijck:
    16 september 2016
    Hier is het 40° maar tot 100 km afstand voel je de invloed van de Atlantische Oceaan. Heel koud dus zodrade zon weg is