Naar de westelijke kant van Etosha

15 september 2016 - Nationaal park Etosha, Namibië

Vandaag weer om 6u op om er een mooie dag van te maken. Als we ons huisje verlaten zien we Bambi in de voortuin staan. Bewegingsloos, ook van bordkarton waarschijnlijk. Iets verderop zie ik mama lopen. Bambi is echt want als we terugkomen na het ontbijt is hij weg. Ik denk een baby-impala.
Dankzij de gisteren gekochte permit mogen we bij Etosha doorrijden. Blijkbaar doet het er niet toe of we een wapen of dier in de auto hebben. We hebben vandaag minder geluk dan gisteren. We kunnen wel hyena's aan ons lijstje toevoegen. Eerst zien we er 1 lopen, later bij een drinkplaats met gnoes; zebra's en springbokken zien we er 3. Aan de springbokken kun je merken dat ze zenuwachtig worden door de aanwezigheid van de hyena's maar alles blijft rustig.
Doordat ik alles wil zien verspillen we tijd met rijden over slechte wegen naar iets wat niets voorstelt of wat er niet is...jammer. We zien vogels, een struisvogelsoort en allerlei anderen. Een familie giraffen steekt de weg over en ook een varaan.
Gisteren en vandaag hebben we de 40° gehaald. Ook 's Avonds is het warm. Toch beter dan ontbijten met een trui en een jas aan.
Gelukkig kunnen we de afgelopen 3 dagen weer ijsjes kopen. We zien regelmatig van die zandverstuivingen, heel apart. Het begint uit het niets en kan uitgroeien tot een flink windje. Ramen dicht.
Als we bij een drinkplaats komen eind van de ochtend zien we onze Engelse vrienden. Als we een tijdje later iets gaan drinken bij een restcamp zijn ze er ook en wat later in een supermarkt komen we hen weer tegen. Zij hebben neushoorns gezien, de bofferds. De man merkt op dat "my vacation wouldn't be the same without you". Een volgende keer ga ik me maar eens voorstellen.
Laat in de middag krijgen we toch nog iets leuks: drie grote olifanten staan vlak langs de weg te eten. Takken gaan ook mee naar binnen, blaadjes eraf en de tak komt weer naar buiten. Is alles eraf dan banjert de olifant rechtdoor door de stuiken, op weg naar de volgende. Geen wonder dat je veel afgebroken en ontwortelde bomen en struiken ziet.
Tegen 17u houden we het voor gezien en gaan op weg naar Onguma bush camp. Deze keer zitten we weer op chique. Een mooi huisje met alles erop en eraan, eetruimte aan de rand van een drinkplaats en "crape" suzette als toetje. Bij dit park hoort ook een reservaat dus we denken erover om morgen niet naar Etosha te gaan maar in dit park te blijven. Ook een scala aan dieren op een kleiner oppervlak dus heb je meer kans iets tegen te komen (Engelsen misschien)

1. Els en Lex:
    15 september 2016
    Wanneer gaan jullie verder reizen in groepsverband? Want tot nu toe doen jullie alles samen.... met de Engelsen!
  2. Bram Siegmund:
    15 september 2016
    Klinkt allemaal als een avontuur. Ben benieuwd hoe de baby-impala smaakt bij het ontbijt pap ;). Lekker genieten, jullie hebben het verdiend!
  3. Jeroen:
    16 september 2016
    Het klinkt echt als een hele goede reis tot nu toe! En ik wist niet er zo'n schrijftalent in je verscholen zat!
    Nog een tip voor George: probeer de Biltong als je die tegenkomt. Erg lekker en verkrijgbaar in allerlei dieren. Ik bedoel smaken.
    Enjoy!!
  4. Anneke Siegmund-van Dijck:
    16 september 2016
    Pas in Botswana mogen we niet meer zelf rijden. Daar zitten we in een all inclusive resort. Zelfs de was is daar all inclusive. Gaan we met schone spullen naar huis!
  5. Anneke Siegmund-van Dijck:
    16 september 2016
    Het is idd een topreis. Probeer het eens, Jeroen!
  6. Ynn:
    16 september 2016
    Ik geniet vanuit de verte mee!! Ben heel benieuwd naar alle foto's in februari!
  7. Ria siegmund:
    16 september 2016
    Als jullie terug zijn kan jij Anneke je verhalen bundelen tot een boek en gaan promoten bij dwdd of zo n ander praatprogramma. Hartstikke goed Ria Siegmund.
  8. Marianne Verlegh:
    mooi hoor !!
  9. Marianne Verlegh:
    16 september 2016
    He Bram : ontbijt : bok aan een spies...
  10. MARIUS:
    16 september 2016
    Het houdt niet op; fantastisch!!