We leven nog!!

11 september 2016 - Damaraland Camp, Namibië

Na 2 dagen zonder wifi en telefoonbereik zijn we weer terug. Veel gebeurd dus ik ga van start. Eerst terug naar zaterdagavond. George heeft weer een nieuw item toegevoegd aan zijn "dat moet je geproefd hebben": krokodil!! Was een lekker stukje vlees zei hij.
Zondag het laatste obtbijt in Twijfelfontein. Het restaurant daar is alleen afgeschermd met gaas en 's morgens vroeg is het er ijskoud. Ze kunnen canvas schermen laten zakken en er staan terrasheaters maar blijkbaar was het daar niet koud genoeg voor.

Vandaag een tochtje van maar 160 km. dus besloten we om een zijsprong te maken naar het Petrified Forest. Hoewel er weing wegen zijn en je je best moet doen om een afslag te missen zijn wij er in geslaagd verkeerd te rijden. Een auto uit tegengestelde richting aangehouden, er stopte nog iemand (kan allemaal hier midden op de weg) en we vonden de goede afslag. Bij het forest werden we gegidst door Samantha, die uitstraalde dat ze er helemaal geen zin in had en er ook niets van bakte. Wel leuk, je denkt dat er boomstammen liggen. Je zie schors, bast en jaarringen maar als je het aanraakt is het steen.
Je wordt hier geacht gidsen en benzinemensen een fooi te geven. Op een gegeven moment is je kleingeld op en als je aan het loket vraagt of ze kunnen wisselen dan heeft niemand kleingeld. Dus moet je of een briefje geven of iets te drinken nemen waardoor je kleingeld krijgt. Slim!!
Door naar de volgende bestemming: de Palmwag Lodge in Damaraland. De reis verliep goed, af en toe gestopt voor dieren of een weids uitzicht en daar waren we dan..echt midden in de woestijn, geen wifi, geen telefoon. We kregen een huisje voor 7 personen met privé zwembad van 2x1m. Alles was nogal gedateerd, vooral de badkamer maar allee, we hebben zelf gekozen voor de goedkoopste variant. Bij aankomst werden we ervoor gewaarschuwd dat er regelmatig een olifant over het terrein liep maar wij dachten "ja ja, dat zal wel". Wie schetst onze verbazing toen er een uur later, toen we een rondje liepen, een grote olifant op het terrein stond, die de beplanting van de lodge ruïneerde. Hij liep wel keurig om hekjes en perkjes heen. Hij deponeerde een paar flinke moppen en een paar liter urine voor de receptie en ging verder. Personeel vertelde dat hij eerst meekwan met een oudere olifant. Die is overleden en nu komt deze regelmatig met ook een jongere olifant.
's Avonds in het restaurant gegeten en bijtijds naar bed om morgen fit te zijn voor de eerste activiteit

1. Ria Mol:
    13 september 2016