Safari!!!

12 september 2016

Om 5.45u ging de wekker. Aankleden en ontbijten want we gingen om 7u een wandelsafari doen. Gids Marvin nam ons mee. Er wordt altijd bij gezegd dat ze geen garantie kunnen geven dat we dieren gaan zien. Hij gaf leuke uitleg over planten, die de inheemse bevolking gebruikt als geneesmiddel tegen vanalles, als parfum ed. Er stonden veel grote grijgroene struiken en Marvin liet zien dat er in de takken melk zat. Dit is erg giftig voor mens en dier. We hafden geluk dat hier ook een paar welwitschia planten stonden, hebben die alsnog gezien. Ze zijn nu niet erg mooi, dat komt pas met de regentijd.
Ooeens wees Marvin in de verte: zebra's. Ongelooflijk dat hij dat ziet.Mij kostte het nog een kwartier voordat ik ze ook zag. En zo ging het door. We beklommen een heuvel en Marvin zag een kudu, springbokken en in de verte een giraffe. Intussen leerden we pootafdrukken herkennen, welke keutels van wie waren en dat de inheemse bevolking de olifantendrollen ook als meficijn en compres gebruiken.
Het waren 2 leerzame en leuke uren.
Daarna een beetje geluierd tot het tijd was voor de game drive (zo noemen ze een safari hier) van die middag. Toen we in de richting van de receptie gingen streken er voor onze neus 2 toekans in een struik neer. Ze gingen verzitten om te poseren voor wat foto's en daarna vertrokken ze weer.
Om 15u vertrokken we met 2 jeeps met ieder 8 mensen. Eerst over de weg maar snel weer ofroad. Heel anders dan de vorige keer. Toen waren het duinen en nu ruwe stenen. We zaten in de jeep met 3 Engelsen en die man was erg grappig. Zo werd het heel gezellig. De gids haalde halsbrekende toeren uit en reed de wagen tegen de berghellingen op, we hingen vervaarlijk schuin en hotsten en botsten in het rond. We zagen eerst een grote groep zebra's en een paar springbokken. Toen werd onze gids ingeseind door zijn collega en gingen we naar een berghelling wasr 5 leeuwinnen rondliepen en lagen. Dat wss spectaculair om te zien. Zo dichtbij en toch hadden ze geen belangstelling voor ons. Ik zou denken dat ze ons zouden ruiken.We zitten tenslotte in een ooen wagen maar het ging goed. Daarna reed de gids tot bovenop een berg waar we een grandioos uitzicht hadden op het weidse landschap.
En we gingen door. Weer een troep zebra's, spies-en springbokken (gaaap....die hebben we al zo veel gezien). Maar in het laatste zonlicht stond er plots een groep van 8 giraffes voor ons. 1 stond midden op de weg en stond heel stil. Zo stil dat ik even dacht dat hij niet echt was, dat de gidsen die daar hadden neergezet (oogezet, van karton?). Daarna zag ik die andere 7 en nog een hele groep springbokken erbij. Geweldig....daar kun je uuuuuren naar kijken. Ze staken voor de jeep de weg over en stonden ons ook uitgebreid te bekijken. Wat een dag.
Ter afsluiting van de drive reed de gids naar een pkateau zodat we de zonsondergang konden zien. Er kwam een tafeltje, tafelkeed, glazen; wijn, bier; frisdrank en borrelhaohes te voorschijn en voor iedereen een fleece poncho tegen de kou. Konden we met het glas in de hand kijken.
Op weg naar de lodge sprong er nog een kudu in het schemerdonker weg.
Echt een topdag. Dit hadden we zelf niet voor elkaar kunnen krijgen
Morgen naar een volgend adres

1. Lisette:
    13 september 2016
    mooi hoor! Geweldig om mee te maken
  2. Pauline:
    13 september 2016
    Ik hoop dat jullie ruggen net zo blij van dit avontuur worden als jullie zelf !!