Twijfelfontein

9 september 2016

Gisterenavond zijn we gaan eten in de Western Saloon. Een restaurant zoals we in Nederland lang geleden haddn: overal hout en schrootjes, wagenwielen in de wandenen country&western-muziek. George nam een mixed grill en dat waren 3 flinke stukken vlees: kudu, oryx en springbok. Ik begrijp niets van die man. Zit-ie overdag met de verrekijker naar springbokken te kijken, 's avonds naar oryxen bij de drinkplaats en een dag later zit hij die dieren op te eten. Daarover zullen we het wel nooit eens worden.
Vanochtend bijtijds opgestaan om om 7 u aan het ontbijt te zitten.
Eerst tanken. Dat was al grappig. Iemand stond ons het pompstation in te wenken en meteen kwamen 5 mannetjes aanrennen om de ramen te wasse. Een 6e tankte de auto vol. Je vraagt je dan af wie je een fooi moet geven. Gelukkig loste het probleem zichzelf op want de 5 ramenjongens liepen weer weg. Degene die getankt heeft loopt daarna naar de kassa om voor jou af te rekenen en hij krijgt de fooi. De benzineprijs is aangenaam: 60 cent! en dan is het ook nog shell v-power.
Op weg naar Twijfelfontein. We wilden eerst Cape Cross bezoeken, waar plm.150.000 pelsrobben leven. We moesten daarvoor van de route af, 40 km zou het zijn. Dat werd veel langer en toen we er eindelijk waren was het gesloten...het zou om 10u open gaan. Hrt wss pp dat moment 9.15u en we hadden nog een lange reis voor de boeg. Dus helaas hebben ee de robben over moeten slaan. De weg naar Twijfelfontein wad echt ontzettend slecht. We werden volledig door elkaar geschud. Je zag het landschap veranderen van een zandvlakte naar een steeds groener landschap. Bij Swakopmund had het sinds 2011 niet meer geregend. We zagen heel mooie rotsformaties waarin je allerlei menselijke en dietlikke vormen kon ontdekken. Het was steeds een ander kunstwerk. Het leek op dat kuntwerk wat je op Santorini gekocht hebt, die vis, Ynn. En nu ik het er tovh over heb..bij het ontbijt krijgen we van die harde brokken, lijken veel op de Kretensische beschuiten.
Na een tijd stonden er borden "pas op voor overstekende olifanten" en "pas op voor overstekende antilopen" maar helaas hebben we alleen koeien en geiten gezien. We zagen ook een mini-wervelwindje. Dat cirkelde over de steppe, met de verrekijker kon je zien dat er allerlei blaadjes en steentjes in ronddraaien. Het stak de weg over en ging aan de andere kant verder. Ik heb er een foto van gemaakt maar heel duidelijk is die niet. Na nog meer gehobbel en een lunch op een paar stenen in the middle of nowhere kwamen we bij de volgende lodge. Helemaal verweven met het gebergte erachter en met een prachtig uitzicht. We gaan lekjer eten in het restaurant op de 1e verdieping en gedeeltelijk in de open lucht. Voir het uitzicht : zie filmpje.
O ja....en weer een hemelbed!

1. Els en Lex:
    9 september 2016
    En waar vind ik dat filmpje??
  2. MARIUS:
    10 september 2016
    Och die pelsrobben, die vind je 's avonds wel weer op het menu....:-)
  3. George:
    10 september 2016
    Ja.klopt. Het filmpje wil niet lekker. Anneke zal Vanavond de tekst ook kontroleren op spelfouten. Ze had te veel gedronken
  4. JOOP en Mieke Raes:
    10 september 2016
    Kijk ook Anneke kan het gebeuren het zal vast gezellig zijn geweest.
    En weer zo'n hemelbed dat zal lekker slapen .